söndag 29 januari 2012

Tystnad

Idag saknar jag tystnaden, det kommer bara över mig ibland. Kanske inte just en speciell plats eller så, utan mer lugnet. Ron.
I Mörttjärn är det så otroligt tyst, har aldrig hittills upplevt nåt tystare ställe. Att ta med sig morgonkaffet ut på bron, sätta sig på översta trappsteget och bara njuta av tystnaden är helt underbart.

 Här var jag o syster ute på en liten fototripp vid Vindelälven, lite småkyligt och väldigt tyst.

 Söndagsfrukost i solen på Södra Nyland, bara fågelkvitter om jag inte minns helt fel;)

 Här var jag o mor ute på promenad med hundarna någon timme innan vi skulle iväg på Revyn, ca -30 var det ute. När det är så kallt, blir det ju sådär jättetyst ute.

 På fototur i Bäcksjön. Alldeles själv var jag där o sprang omkring efter stigarna:)

 Åmsele Kyrka. Ett välda lugn på kyrkogårdar tycker jag.


Och sist men inte minst, djuren. Finns det nåt som slår en ko som står o idisslar, en kurrande katt eller en hund som lägger huvudet i ens knä? Näe.

3 kommentarer:

  1. Det är faktiskt det jag uppskattar mest när vi är i Manjaur. Att det är tyst och ingen trafik :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo precis, skulle inte va dumt att alltid ha d så;)

      Radera
  2. tänker fortfarande på Mörttjärn

    SvaraRadera