söndag 15 januari 2012

Farmor

Vilken fantastisk människa hon ändå var. Det har jag ju i och för sig alltid vetat men i alla fall.. Letade kort till ett kollage imorse och hittade pärmarna som farmor har gjort och där blev jag fast.
Till oss alla barnbarn har hon gjort pärmar om ja vad ska man säga, vår släkts historia kanske? Vi har alla fått åtminstone en pärm var, beroende på hur långt hon hann och orkade antar jag. Tänk vilken tid hon har lagt ner på oss, vi är ändå fjorton stycken! Dessutom har ju naturligtvis hennes sex barn också fått liknande pärmar, hon hade det hon gjorde kan jag tänka mig!:) I pärmarna finns urklipp, dödsannonser, födelseannonser, vigslar, förlovningar, födelsedagar och dessutom reportage som handlar om någon i släkten eller om någon/något som hon tyckte att vi borde känna till. Även "konstverk" som vi gjorde som barn:) Allt detta har hon kopierat och skrivit en liten notis under så vi ska förstå vem det är eller varför vi borde känna till just det.


Farmor i tidningen - "Man får inte ge upp för ett svagår"



Farmor och farfars vigselbevis finns också med, likaså inbjudan till vigseln


Farfar i spetsen för skogshuggarna


och mamma finns också med på ett hörn:)

2 kommentarer:

  1. Fint Jenny! Så underbart! Får en tår i ögat,älskade mormor!<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var hon helt fantastisk, och vilket jobb me oss alla!<3

      Radera