söndag 1 juli 2012

Helgen

En helg fylld av bilkörning, auktionsinrop, loppisfynd och födelsedagsfirande:) I fredags körde vi till syster  o André i Lycksele . Tidigt på lördag morgon kopplades släpar och kontanter togs ut, sen bar det av till Åsele på auktion. Väl där så insåg jag o syster att det inte var mycket för oss där, inte heller traktorredskap som André var ute efter, så vi lämnade Andreas i Åsele och drog vidare till Bäsksjö,Vilhelmina. Fint ställe må jag säga!:) Där hittade vi mycket riktigt lite mer saker, och släpen fylldes allt eftersom:)

Linneskåpet var det bästa ända tills jag kom hem och insåg att jag var lurad, inte en enda hylla låg i skåpet fastän det var sagt att det skulle vara så! Alldeles tomt! F-bannad och besviken, ska man inte kunna lita på vad folk säger? Nä tydligen inte. Och vad har jag förhoppningsvis lärt mig av detta? Jo, dubbelkolla ALLTID allt själv..!

 Jaja  imorse tog jag o syster  en härlig morgonpromenad innan det var dags att åka mot Åmsele för att fira mamma som fyller år i veckan. Godsaker i massor fick vi där:)

På vägen till Åmsele gjorde vi några loppisfynd:)

 Nu är vi hemma på Trettifyran  igen som sagt och en del auktionsinrop
 har redan fått sin plats


Matlådorna är klara inför morgondagen, det är dags att krypa isäng och ladda batterierna för sista veckan. Sista veckan innan semestern! Och ja, då kommer sommarvärmen. Den har jag beställt;):):)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar